Elever med adhd och autism

  1. Boken erbjuder konkreta strategier för att stödja lärande och delaktighet hos elever med adhd och autism.
  2. Den första bedömningen av psykologiska perspektiv, inklusive diagnoser och förklaringsmodeller för dessa tillstånd.
  3. Den andra delen kopplar dessa teorier till vardagssituationer i skolan och presenterar pedagogiska strategier såsom ledarskap, struktur, motivation och kamratrelationer.
  4. Målgruppen för boken är specialpedagoger, speciallärare, lärare och skolpsykologer som arbetar inom skolan.
  5. Boken syftar till att underlätta arbetet med elever med adhd och autism och främja deras inlärning och delaktighet i skolmiljön.
Kategori:

Boken presenterar konkreta strategier som kan användas i klassrummet för att främja lärande och delaktighet hos elever med adhd och autism.

I den första delen, Psykologiska perspektiv, beskrivs diagnoskriterier, utredningsprocessen, hur adhd och autism uttrycks i vardagen samt en rad sociala och kognitiva förklaringsmodeller som är relaterade till tillstånden.

Den andra delen, Pedagogiska perspektiv, knyter de psykologiska teorierna till olika vardagssituationer i skolan och redogör för olika strategier för stöd, såsom ledarskap i klassrummet, struktur i tid och rum, stöd för motivation, lärande och kamratrelationer. Boken riktar sig till specialpedagoger, speciallärare, lärare och skolpsykologer verksamma i skolan.

Recensioner

Det finns inga recensioner än.

Bli först med att recensera ”Elever med adhd och autism”

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Varukorg
Elever med ADHD och AutismElever med adhd och autism